jueves, 11 de octubre de 2007

1ª Pràctica:tipus de turistes

Hi ha diferents tipus de turistes i per tant diferents atraccions. Es va fer un estudi amb enquestes a Chalkidiki a 86 participants britànics que viatjaren a aquesta regió de Grècia. Aquest estudi demostra que tots els turistes pensen que fan coses diferents a la resta dels turistes, però la veritat és que tots fan el mateix.
A partir d’aquest estudi s’han determiat 5 clusters:

-Herència cultural: es fa l’estudi a 18 participants dels 86. Tots ja havien estat a Grècia, i els interessava molt la seva cultura. La seva motivació és la naturalesa, la cultura i la historia de Grècia. El que volien aconseguir els 18 participants era experimentar la vida en Grècia. Tots s’informen a través de fulletons. Els visitants són famílies, i persones de la 3 edat.
-Ravers: Agafen a 18 participants per fer l’estudi. La motivació d’aquest grup és el plaer sexual,divertir-se i emborraxar-se. Els llocs de trobada solen ser la platja i clubs nocturns. Majoritàriamnet practiquen sexe amb altres turistes.
-Shirly Valentine: són 14 dones les que formen l’estudi d’aquest grup. Aquestes viatjaben amb amigues o soles i totes havien estat a Grècia. La seva motivació era trobar l’amor, una experiència romàntica, perquè tenen una imatge estereotipada de l’home grec. Volen trencar amb la rutina.
-Heliolatrous: La motivació dels 25 turistes enquestats és el sol i la platja. Es pasen una mitja de 7 hores al dia a la platja. Aquests ja havien estat a Grècia, però a chalkidiki no. Cap participant va fer les excursions que els oferien,només volien platja.
-Lord Byrontype: Varen enquestar a 11 tursites, aquests anaven sempre al mateix lloc, al mateix allotjament, restaurant...i coneixien i tenien bona relació amb els residents. I Els molesta que hi hagin molts turistes perque canvien la forma de vida del lloc.
Tourism motivation: l’entorn social del turista influeix en els motius per viatjar. Les expectatives dels turistes es veuen influenciades per les campanyes de màrketing.

Els estats d’ànim dels tursites són 3:
1-Necessitat d’escapar
2-Desig de plaer
3-Seguretat ontològica: gaudeixen del viatje sense preocupar-se de res.
El paper com a concepte sociològic:

El paper és el model de comportament d’un individu. Un cluster és l’activitat que fan els turistes, segons el comportamet d’aquests seran d’un cluster o d’un altre. Boorstin i Mccannells diuen que l’experiència turistica està programada i estardaritzada per la industria.

Conclusions

L’estudi demostra que els participants són turistes de massa, perquè estan motivats per escapar de la rutina, buscar plaer i la seguretat.

No hay comentarios: